arrow_drop_up arrow_drop_down
zwanger en sporten

PowerMama® Westland

Sporten tijdens je zwangerschap en na de bevalling!

+3 jaar

Ervaring in de pre- & postnatale fitness

50+
Tevreden klanten
20+
PowerBabies geboren zien worden
Diastase

Sporten tijdens en na je bevalling

Wil jij tijdens en na je bevalling sporten? Maar weet je niet waar je rekening mee moet houden? Dan zit je hier goed! Bij verkeerd trainen kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan.


Gemiddeld 1 op de 4 volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en 3 op de 10 vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte diastase (wijking van de buikspieren). Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een diastase toe. 


Een verzakking of prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen. Om dit te voorkomen hebben je buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken.


Wij helpen je fysiek en mentaal voor te bereiden op het moederschap, zodat je sterk en vol vertrouwen het avontuur aan kan gaan!


coreacademy

Goed voor jou en je kindje

Veel vrouwen willen gedurende de zwangerschap blijven sporten en na de bevalling zo snel mogelijk weer fit zijn. Een zwangerschap en bevalling vragen echter heel wat van je lichaam. Het is dan ook verstandig om het sporten tijdens en na je zwangerschap verantwoord aan te pakken. Wil jij ook:


  • Fit en vol energie zwanger zijn?
  • Een gezond gewicht behouden en lekker in je vel zitten?

  • Zo fit mogelijk je bevalling in en hiervan sneller herstellen?

  • Groepsgevoel krijgen met andere (a.s) mama's?

  • Minder last hebben van je zwangerschapskwalen, zoals bekkenbodem-, onderrug klachten en incontinentie?

  • Lekker blijven sporten en goed geïnformeerd zijn over hoe je moet trainen tijdens de zwangerschap, de bevalling en je herstel?

  • Niet bang of onzeker zijn over je bevalling en meer zelfvertrouwen en rust ervaren?


Ben jij Zwanger of al Mama?

Ik ben Zwanger

Fit blijven tijdens zwangerschap

Tijdens de trainingen van het PowerMama® Programma wordt door middel van verschillende oefeningen aandacht besteed aan verschillende klachten zoals een diastase en urineverlies. Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan gewone trainingsprogramma’s. Daarnaast laten we je kennismaken met fitness. Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie van het spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon welke jou helpt bij de dagelijks bewegingen na de bevalling.

Heb jij ook recht op een vergoeding?

Zwangerschapscursussen worden vaak deels of zelfs volledig vergoed door je zorgverzekeraar. Check jouw zorgverzekering of jij hier ook voor in aanmerking komt. Zo niet, het is nog niet te laat om over te stappen!

Wij gebruiken cookies